دومینیکا

دومینیکا

دومینیکا

دومینیکا

تقاطع طلایی در ارزهای دیجیتال چه کاربردی دارد

تقاطع طلایی یک الگوی نمودار است که در آن یک میانگین متحرک کوتاه‌مدت از بالای یک میانگین متحرک بلندمدت عبور می‌کند. یک تقاطع طلایی را یک سیگنال صعودی می‌نامند.

تقاطع طلایی در سه مرحله روی می‌دهد

  • یک روند نزولی درجایی که میانگین متحرک کوتاه‌مدت در زیر میانگین متحرک بلندمدت قرار دارد، در جریان است.
  • بازار معکوس می‌شود و میانگین متحرک کوتاه‌مدت از بالای میانگین متحرک بلندمدت عبور می‌کند.
  • یک روند صعودی ادامه‌دار آغاز می‌شود و میانگین متحرک کوتاه‌مدت در بالای میانگین متحرک بلندمدت باقی می‌ماند.

زمانی که یک تقاطع را در نظر می‌گیریم، پرکاربردترین میانگین متحرک‌ها دارای دوره 50 تایی (50 ساعت، روز، هفته و … قبل) و 200 تایی هستند. ممکن است بسیاری از جفت میانگین متحرک‌های دیگر به کار روند، زیرا ایده اصلی تنها این موضوع است که قیمت میانگین کوتاه‌مدت از بالای قیمت میانگین بلندمدت عبور می‌کند. برای مثال، معامله گران روزانه ممکن است از میانگین متحرک‌های 5 و 15 دوره‌ای برای یافتن اهداف ورود و خروج سریع استفاده کنند. دیگر مثال‌های رایج جفت میانگین متحرک‌های 15 و 50 یا 100 و 200 دوره‌ای هستند.

یک تقاطع می‌تواند با استفاده از جفت میانگین متحرک‌های ساده (SMA) و جفت میانگین متحرک‌های نمایی (EMA) معتبر باشد. برخی از معامله گران به نبال حجم معاملاتی بالا هستند تا برای تأیید بیشتر الگو از تقاطع طلایی استفاده کنند.

زمانی که کراس آور روی می‌دهد، معمولاً میانگین متحرک طولانی‌مدت یک منطقه حمایت قدرتمند در نظر گرفته می‌شود. برخی از معامله گران ممکن است برای تست مجدد این میانگین متحرک برای یک نقطه ورود در بازار منتظر بمانند.

در کل مانند هر الگوی نموداری، سیگنال‌های دارای بازه زمانی طولانی‌تر معمولاً از سیگنال‌های با بازه

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد