دومینیکا

دومینیکا

دومینیکا

دومینیکا

اصول اولیه سطوح حمایت و مقاومت

حمات و مقاومت از اساسی‌ترین مفاهیم تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی هستند که برای همه بازارها اعم از بازار سهام، فارکس، طلا یا رمزارزها به کار می‌روند.

بااینکه این مفاهیم به‌سادگی قابل‌فهم هستند، یادگیری کامل آن‌ها مشکل است. شناخت آن‌ها می‌تواند کاملاً حدسی انجام شود و به شکلی متفاوت شرایط بازار را تغییر خواهند داد. شناخت انواع مختلف این مفاهیم برای شما به‌عنوان معامله‌گر ضروری است؛ اما مطالعه نمودارهای زیاد به شما کمک خواهد کرد تا معامله‌گری را آغاز کنید.

تعریف سطوح حمایت و مقاومت:

حمایت و مقاومت در زیربنایی‌ترین سطح، مفاهیم ساده‌ای هستند. قیمت به سطحی می‌رسد که نمی‌تواند از آن عبور کندو این سطح همچون یک مانع عمل می‌کند. در مورد مفهوم حمایت، قیمت یک کف پیدا می‌کند و در مورد مقاومت یک سقف. در اصل، حمایت را می‌توان به‌عنوان منطقه تقاضا و مقاومت را به‌عنوان منطقه عرضه در نظر گرفت.

درحالی‌که حمایت و مقاومت از گذشته به شکل خطوطی مشخص می‌شده‌اند، موارد مربوط به دنیای واقعی چندان دقیق نیستند. به یاد داشته باشید که بازارها توسط قوانین فیزیکی که مانع عبور آن‌ها از یک سطح خاص می‌شوند، اداره نمی‌شوند. به همین دلیل بهتر است حمایت و مقاومت را به‌عنوان مناطقی در نظر بگیریم. می‌توانید این مناطق را به‌عنوان حوزه‌هایی بر روی نمودار قیمت در نظر بگیرید که فعالیت معامله گران را مدیریت می‌کنند.

اکنون به ذکر مثالی درزمینه? سطح حمایت می‌پردازیم. توجه کنید که قیمت

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد